Szakértő válaszol

Andor Zsófi dietetikus

Kérdésed van az Abonett valamelyik termékével kapcsolatban?

Esetleg általános táplálkozási tanácsot szeretnél kérni?

Kérdezz, szakértőnk segít.

Máté 2018.12.08. 19:16

Kedves Zsófi! Szeretném kérdezni, hogy ketogen diéta mellé melyik terméket javasolod? Köszönettel: Máté

Abonett

Kedves Máté!

Mivel nem tudom, hogy a diéta 'melyik szakaszában van' - azaz milyen arányú a zsír : fehérje : szénhidrát elosztás, így pontos választ adni a kérdésre nem tudok. Ketogén diétánál a zsír aránya 60 energia % is lehet, így elég nehéz beépíteni bármilyen fajta kenyeret. 
A legalacsonyabb szénhidrát tartalmú kenyerünk a gluténmentes (kék zacskó), de ha epilepszia kezelésére végzi a diétát, akkor kérje ki szakorvosa véleményét! 

Üdvözlettel:
Andor Zsófia
Dietetikus 

Zoltán 2018.10.29. 19:09

Kedves Szakértő! Azt szeretném megkérdezni, hogy reggelire, illetve bizonyos ételek mellé mennyi extrudált kenyeret ehetek, hogy ha tartani szeretném a 75 kg-os testsúlyomat? Gluténmentes terméket fogyasztok!

Abonett

Kedves Zoltán!

Kérdésére elég nehéz válaszolni, mivel semmilyen háttér információt nem tudok Önről.
Az, hogy étkezésenként mennyi abonett kenyeret ehet, – hogy a jelenlegi testsúlyát tartsa -  az számos tényezőtől függhet (állapotától, életkorától, étkezési szokásaitól, stb.).
A gluténmentes diétát csak akkor javasolnám, ha az orvosilag bizonyítottan szükséges.
Mindenesetre, ha odafigyel a kiegyensúlyozott táplálkozásra és a mozgásra, akkor biztos vagyok benne, hogy tartani fogja a súlyát.
Kenyereinket fogyassza zsírszegény felvágottakkal, sajtokkal, kenőzsiradékokkal és sok nyers zöldséggel. 

Üdvözlettel:
Andor Zsófia
Dietetikus

Piber Ildikó 2018.10.07. 19:23

Kedves Szakértő! Semilyen érzékenységem nincs, de 4-5 kg -ot le szeretnék adni a 70 kg- ból. De nem drasztikus gyorsasággal, mert 74 éves vagyok. Milyen kenyér és édes keksz fogyasztásat ájánlja? Köszönöm válaszát előre is!

Abonett

Kedves Ildikó!
Azokat az Abonett kenyereket ajánlom, melyeknek magas a rosttartalma, mivel ezek jobb telítő értékkel rendelkeznek a boltban kapható fehér kenyereknél.
Ilyen a natúr, a bio natúr, a búzacsírás, a korpás, a zabos és a rozsos kenyerünk. 
Az édes kekszeknél azokat válassza, melyeknek alacsony a cukortartalma és/vagy édesítőszerrel vannak ízesítve. 
De a legjobb választás, ha Ön készít házilag édes süteményeket cukorhelyettesítő segítségével - több édesítőszer használatánál a mellékíz elkerülhető.
Valamint a fehér liszt mellett használjon teljes kiőrlésű lisztet is.
A rendszeres mozgással az izomtömegét növelheti, mely jobb állóképességet és egészségi állapotot biztosít.
Üdvözlettel:
Andor Zsófia
Dietetikus

Enikő 2018.10.06. 23:14

Üdv! Inzulinrezisztenciát szeretnék megelőzni (pajzsmirigyes vagyok, ezért a glutént is visszafogom). Ha megelőzni szeretném a betegséget, hasznos, hogy ilyen kenyeret egyek?

Abonett

Kedves Enikő!
Javaslom, hogy mielőtt gluténmentes étrendbe kezd, vizsgáltassa ki magát, hogy tényleg szükséges-e ez a fajta diéta.
Gluténmentes étrendnél a gabonák kiiktatásával számos B vitamin félét kiiktatunk a táplálkozásunkból - a teljes kiőrlésű gabonák nagy mennyiségben tartalmaznak B vitamint, valamint rosttartalmuk kedvező élettani hatással bír.
Abban az esetben, ha Önnek indokolt a gluténmentes étrend, akkor négy féle Abonett kenyér közül választhat: kukoricás, bio kukoircás, köleses és gluténmentes. 
Az Abonett kenyerek kiválóan beilleszthetők a kiegyensúlyozott, egészséges táplálkozásba, de figyeljen a mértékletességre, a megfelelő tápanyag válogatásra és  a rendszeres mozgásra!
Üdvözlettel:
Andor Zsófia
Dietetikus

koch kati 2018.09.08. 00:30

Kedves Szakértő! Azt szeretném megtudni, hogy foszfor diétába beilleszthető-e az Abonett...Szabad-e ennem, nem emeli a foszfor értéket? Köszönettel

Abonett

Kedves Kata!

Egyik kenyerünkben sem számottevő a foszfor mennyisége, így ezek bármikor beépíthetők az egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozásba. Összetételüket tekintve a búzacsírás (narancssárga zacskós) és a gluténmentes (kék zacskók) kenyereinkben van a legtöbb foszfor - de ezek sem számottevőek. 
 
Az alábbi ételek kerülendők magas foszfortartalmuk miatt: sajtok (különösen füstölt, trappista és kockasajtok), olajos halak, belsőségek (máj, velő), vadhúsok, olajos magvak (dió, mák, mogyoró, szotyola), száraz hüvelyesek (bab,  sárgaborsó, lencse), csokoládé, kakaó, búzakorpa, kóla.
 
Üdvözlettel: 
Andor Zsófia
Dietetikus
Kérdezz Te is szakértőnktől!