Szakértő válaszol

Andor Zsófi dietetikus

Kérdésed van az Abonett valamelyik termékével kapcsolatban?

Esetleg általános táplálkozási tanácsot szeretnél kérni?

Kérdezz, szakértőnk segít.

L. Zsuzsa 2011.06.07. 14:00

Üdvözlöm! Epebetegség majd műtét miatt másfél hónapon keresztül napi 600-700 kcal-nál többet egyszerűen nem tudtam enni. Az Abonett volt és ma is (+ a főtt répa) az az egyik legfontosabb táplálékom, hiszen soha nem okozott se görcsöt, de még kellemetlen érzést sem, amit egyetlen más élelmiszerről sem tudok elmondani. Most kezdek meggyógyulni, az étvágyam is visszatért, viszont félek attól, hogy a nagyon alacsony napi kalóriabevitel miatt most hirtelen hízni kezdek. Nem szeretnék, így is van kb 10kg súlyfeleslegem. Mi a teendő, hogyan lehet normálisabb (bár természetesen még kissé diétás, zsírszegény) étkezésre áttérni, anélkül, hogy felszaladnának a +++kg-ok
Válaszát előre is köszönöm
Zsuzsanna

Abonett

Tisztelt Zsuzsanna!

Napi többször keveset szabad enni! Hetente többszörimozgás.

Zsírszegény technológiát szabad alkalmazni, fontos amegfelelő nyersanyag válogatás.

Az étrend lényege :

  • Energiatartalom:
    Az étrend energiatartalma mindig a tápláltsági állapothoz igazodik.
  • Zsírszegény étrend:
    Az étrend alapja a zsírszegénység. Körülbelül 0,5-0,8 g zsiradékot fogyaszthat testsúlykilogrammonként. Ezt elősegíthetjük gondos nyersanyagválogatással, a magas zsírtartalmú alapanyagok és élelmiszerek (szalonna, tepertő, oldalas, kacsa, libahús, hurka, kolbász, szalámik, disznósajt, füstölt áruk) elkerülésével. Zsíros tejtermékek a vaj, a tejszín, a zsíros tejföl, a zsíros sajtok (Camembert, Márvány, Trappista), ezek nem ajánlottak. Ajánlott elkészítési módok: főzés, gőzben főzés, párolás, diétás, valamint száraz rántás, saját anyaggal vagy burgonyával sűrítés, alufólia, sütőzacskó, teflon, mikrohullámú sütő használata, és a són sütés. Kerülni kell a bő zsírban való sütést, a zsiradékok hevítését (pl: rántás készítése), a legírozást, a montírozást és a manírozást.
  • Tej- és húskészítmények: egyéni tűrőképességétől függően fogyaszthat zsírszegény tejet és tejtermékeket, sovány túrót, kefírt, joghurtot, sovány sajtokat (Tolnai, Köményes, Túra). Sovány húsokat (csirkemell, pulykamell, tonhal, sertéskaraj, nyúl, borjú, galamb), valamint zsírszegény, kímélő fűszerezésű húskészítményeket (sonkát, párizsit, krinolint). A tojásfehérje nem szokott panaszt okozni.
  • Szénhidráttartalom:
    Az étrend szénhidráttartalma igazodik az energiatartalomhoz. Elsősorban összetett szénhidrátokat javaslok fogyasztani, az étrend pektinben gazdag legyen. Kenyérfélékből a másnaposat használja fel, lehetőleg félbarna legyen. Száraztésztákból a tojásmentes, durumtészta javasolható. Abonett-ek közül a natúrt válassza. A korpás változatok görcsöt okozhatnak.
  • Nem javasolható ételek, általában panaszt okoznak:
    Friss kenyér és péksütemények, kelt, hajtogatott, vajas krémmel töltött piskóták, tejszínes készítmények, fagylaltok, csokoládék, parfék, kakaó. Nem ajánlottak a száraz hüvelyesek, az apró magvas gyümölcsök (pl: eper, kivi, szőlő), a durva rostot tartalmazók (pl: szilva), a többi gyümölcsöt is ajánlott meghámozni. Zöldségek közül a hagyma, fokhagyma, paradicsom, paprika, a káposztafélék, a zeller.
  • Mérsékelten használható fűszerek:
    szegfűszeg, majoránna, fahéj, vanília, citromhéj, narancshéj.

Nem használható fűszerek:
csípős paprika, torma, mustár, chili, bors.

Üdvözlettel:

Kis Szilvia

dietetikus

Sárkány Ákos 2011.05.21. 08:35

Tisztelt Címm!
Azt is szeretném megkérdezni, hogy mennyire őrzi meg a gabona értékét az extrudálás?
Köszönettel:
S. Ákos

Abonett

Tisztelt S. Ákos,

elnézést a késedelmes válaszért.

Az extrudálás a gabona legkíméletesebb feldolgozásimódja. Maximum 15-20 másodpercig éri hőhatás a gabonát. Ennek következtében természetesena mikroelemek, melyek hőtűrőek 100%-ban sértetlenül kerülnek a késztermékbe ésa hőérzékeny vitaminoknak is megmarad mintegy 70-80%-a.

Üdvözlettel:

Vadász Tamás

élelmiszeripari vezető

 



 


Sárkány Ákos 2011.05.21. 08:25

Tisztelt Cím!
Nekem candidám van, emellett tej és glutén érzékenységem is.
Érdeklődnék, hogy a gluténmentes termékük nekem alkalmas lehet e?
Köszönettel:
S. Ákos

Abonett

Tisztelt S. Ákos!

A kukoricás, bio kukoricás, illetve a gluténmentes Abonettkiválóan alkalmas a diétában, mert nem tartalmaz élesztőt!

Üdvözlettel:

Kis Szilvia

Dietetikus

Ági 2011.05.10. 10:32

Kedves dietetikusok!
2 éve dolgozom olyan munkakörben, ahol napi 8 óra ülőmunkát végzek. Ez alatt feljött rám (csak hastájékra) kb. 6-8 kg felesleg, amelyet minden próbálkozásom ellenére nem tudok leadni.
Tavaly júniusban kezdtem el tornázni, amikor már zavaróvá vált a felesleg. Akkor heti 2x jártam tornára: kedden step aerobicra, csütörtökön alakformáló, erősítő edzésre.
Lassan kezdtem odafigyelni az étkezésemre is: 2-3 hónapja az addigi napi 1 szelet csoki helyett kb. 2 hetente eszek egy szeletet, a chipseket, olajos magvakat kerülöm, ha lehet, fehér helyett barna kenyeret eszem, teát nem iszok (csak cukorral tudnám meginni, így inkább leszoktam róla). Reggelire 2 Activia joghurtot eszem, ebédre normális főtt ételt, esetleg délután egy szendvicset, vacsorázni nem szoktam. Napi 1,5-2 l vizet iszom.
2 hónapja hétfőnként úszni is járok, valamint két hete a csütörtöki erősítő edzést lecseréltem latin dance aerobicra, és most fogok péntekre beiktatni egy spinning órát.
Nem tudom, min kéne még változtatni. Olyan diéta szóba sem jöhet, amihez minden nap főzni kell, mert a munka utáni iskola miatt erre sajnos nem lenne időm.
Szeretném a tanácsát kérni, hogy min változtassak még, hogy a felesleg (ami csak a hasamon jelentkezett, és ami nemhogy eltűnne, inkább egyre nagyobb lesz) hogy tüntessem el.
Azon is gondolkodtam, hogy csináltatok egy teljes vérképet, hátha pajzsmirigy vagy egyéb probléma állhat ennek a hátterében (nem tudom, ez lehetséges-e).
Válaszát várom, köszönettel:
Ági

Abonett

Tisztelt Ágnes!

A fogyókúrában fontosak:

1. reggeli, ebéd, vacsora komplett legyen, a növényifehérje 50%, illetve az állati fehérje 50% legyen

2. napi fél liter tej-tejtermék

3. Sovány húsok: csirkemell, pulykamell, a combról a láthatóbőrréteget el kell távolítani

Sovány felvágottak a sonkafélék.

3. naponta többször szerepeljenek zöldségek, gyümölcsökközött tilos a banán,szőlő,szilva, körte.

4. Inni: szénsavmentes ásványvíz, tea.

5. napi nassolások elhagyása

6. hetente minimum 3-szori mozgás

7. olajos magvak, szárazhüvelyesek kerülése

8. kenyér kenéshez margarin, light margarin, sütéshez olajfelhasználása

9. alufóliában, sütőzacskóban, roston, grillezve, rómaiedényben való sütés, teflonedényben való sütés, párolás

10. a főzelékekhabarással készüljenek

Üdvözlettel:

Kis Szilvia

Dietetikus

S. Mónika 2011.05.09. 09:52

Üdvözlöm. Érdeklődnék, hogy tejfehérje és élesztő allergia mellett ehetem e az Abonett termékeket? Tartalmazza e valamelyik termék akár nyomokban is e két összetevőt? Köszönöm válaszát.
S. Mónika

Abonett

Tisztelt S. Mónika!
Az Abonett termékek nem tartalmaznak élesztőt, sem tejfehérjét, beilleszthetők az étrendbe.
Tisztelettel:
Kis Szilvia
Dietetikus
Kérdezz Te is szakértőnktől!